Rynek internetowy napędza rozwój logistyki i transportu

Rynek internetowy napędza rozwój logistyki i transportu

Chyba nikt z nas nie ma wątpliwości co do tego, że sprzedaż internetowa, niezależnie od branży sprzedawanych produktów rozwija się dziś bardzo dobrze. Wszystko wskazuje też na to, że dalej tak będzie. Nic w tym jednak dziwnego skoro zakupy w sieci są coraz tańsze, a także bezpieczniejsze, nie mówiąc już o znacznie szerszym wyborze niż w sklepach stacjonarnych. Jak pokazują badania, rozwój e-commerce napędza rynek transportowy.

To, że firmy logistyczne odgrywają w tym procesie bardzo ważną rolę, chyba nie mamy wątpliwości. Na pewno jest to spowodowane także i tym, że obecnie sam klient od takich spółek logistycznych żąda coraz więcej. Dziś nie wystarczy już tylko szybka dostawa, która jest bezcenna, jeśli chcemy mieć klientów, ale także optymalizacja z zakresu przesyłek i choćby możliwości ich monitorowania. Możemy w związku z tym powiedzieć, że wiele firm logistycznych rozwija się wprost proporcjonalnie do rozwoju e-handlu. Nie oznacza to jednak tego, że w tym zakresie nie ma nic do poprawy, bo mimo, że z usługami logicystycznymi i tak jest dziś coraz lepiej, to zawsze znajdzie się jakieś „ale”.

I tak aż ponad połowa respondentów badania przeprowadzonego przez UPS Pulse of the Online Shopper potwierdza, że przy dostawach znacznie lepiej byłoby znać dokładną datę dostarczenia przesyłki, a nie średnią liczbę dni, które firma potrzebuje na dostarczenie paczki do klienta. Jeszcze więcej, bo blisko 60% ankietowanych uznało, że przerwałoby zakupy, gdyby na towar musieli czekać zbyt długo. Dla największej grupy nadal jednak podstawą jest bezpłatny transport.

Więcej o badaniach, jak i oddziaływaniu pomiędzy rynkiem e-commerce a branżą logistyczną przeczytacie tutaj (http://spedycje.pl/transport_i_spedycja/kurierzy_i_poczta/37246/e-commerce_napedza_rozwoj_logistyki_i_transportu.html).

1 Comment

  1. Zakupy w sieci będą się nadal rozwijać, a więc i branża logistyczna powinna kwitnąć. Nic tylko się cieszyć.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*