Fińskie linie lotnicze wprowadzają Airbusa A350 XWB

Finlandzkie linie lotnicze wprowadzają Airbusa A350 XWB

Każdy, kto choć trochę interesuje się liniami lotniczymi, wie, że Airbus A350 XWB to prawdziwe arcydzieło w przypadku samolotów pasażerskich, który podnosi nie tylko poprzeczkę związaną z wydajnością samolotów, ale także komfortem pasażerów i członków załogi. Linie europejskie z różnych względów jak na razie jednak na ten model samolotu się nie decydowały. Wyłamały się spod tego trendu finlandzkie linie lotnicze, które jako pierwsze na Starym Kontynencie i trzecie na świecie będą korzystać z tego typu samolotu.

Finnair złożył zamówienie na 19 maszyn tego kalibru, a pierwsze z nich do firmy trafić mają już pod koniec bieżącego roku i ma być ich cztery. Kolejne siedem zostanie dostarczone w 2016 i 2017, a pozostałe osiem między 2018 a 2023. Zmiana typu maszyny wiąże się ze stopniowym wycofywaniem modelu A340 do końca 2017 roku. We flocie Finnair patrząc na samoloty szerokokadłubowe, zostaną tylko modele A330 oraz wprowadzane A350.

Pomysł wprowadzenia A350 do floty finlandzkiej firmy wziął się z tego, że Finnair zaczął oferować swoim klientom rejsy pomiędzy Europą i Azją. Oczywiste jest natomiast to, że w takiej sytuacji liczy się tak wydajność samej maszyny, jak i komfort pasażerów, którzy kilkunastogodzinną podróż będą chcieli odbyć w komfortowych warunkach.

Jak już wspomnieliśmy w pierwszą podróż A350 na trasie Europa — Azja polecieć będzie można pod koniec roku. Wcześniej, bo w październiku przed regularnym korzystaniem z A350 Finnair przeprowadzi loty testowe na terenie całej Europy. Loty te będą się odbywały na zwykłych trasach europejskich, a więc w pierwszej kolejności to pasażerowie podróżujący po europejskich trasach będą mogli sprawdzić komfort tego modelu.

Sam A350 na swoim pokładzie pomieścić może 297 osób, z czego 46 miejsc znajduje się w klasie biznes w rozstawie 1+2+1 (po jednym fotelu z każdej strony przejścia). Dodajmy też, że klasa biznes wyposażona jest w fotele modelu Zodiac Cirrus III, w pełni rozkładające się do pozycji leżącej. To jednak nie wszystko, bo dodatkowo pasażerowie w ramach bogatego systemu rozrywki pokładowej będą mogli oglądać na 16-calowych ekranach filmy, programy telewizyjne, słuchać muzyki i korzystać z innych produkcji audiowizualnych. Nie bez znaczenia jest także fakt, że fotele te wyposażone w gniazdko elektryczne i USB.

W klasie ekonomicznej mamy natomiast fotele Zodiac Z300 slim-line z około 80-centymetrowym odstępem pomiędzy kolejnymi rzędami. Rozstawione są w systemie w 3+3+3. W całej klasie ekonomicznej fotele wyposażone są w 11-calowy ekran dotykowy, system rozrywki pokładowej i gniazdka USB.

Więcej informacji o samolocie A350 znajdziecie tutaj.

3 Comments

  1. Ciekawe, kiedy polskie linie pójdą po rozum do głowy. Widocznie nie zależy im na komforcie pasażerów.

  2. Nie ma co przesadzać. I tak jest pod tym względem znacznie lepiej, aniżeli wcześniej.

  3. Też nie widzę tutaj wielkiego problemu. Zresztą na trasy, które oferuje LOT, jak najbardziej ta flota jest wystarczająca.

Skomentuj Orest Anuluj pisanie odpowiedzi

Your email address will not be published.


*